Nejste na to sami.

V této nelehké době vám nabízíme pomocnou ruku. Podívejte se, na jaký příspěvek máte nárok a zažádejte si o něj online.

Příspěvek na péči

Příspěvek náleží osobám, které se o sebe z důvodu dlouhodobě nepříznivého zdravotního stavu nezvládnou postarat, a jsou tak závislé na pomoci druhých. Z něj pak mohou hradit sociální služby nebo zaplatit za pomoc neformálnímu pečujícímu, například členovi rodiny. Vyplácí se opakovaně.

Výše částky závisí na stupni závislosti. Při posuzování se hodnotí schopnost zvládat základní životní potřeby, jako je mobilita, orientace, komunikace, stravování, oblékání apod.

Výše příspěvku se může změnit podle vývoje zdravotního stavu.

Pokud jde o příspěvek na péči o dítě do 18 let nebo příjemce pečuje o dítě mladší 18 let a současně má rodina nízké příjmy, je možné příspěvek navýšit o 2 000 Kč.

Jak o příspěvek požádat?

Kliknutím na tlačítko vás přesměrujeme na formulář Ministerstva práce a sociálních věcí. Tam se dozvíte více informací a po přihlášení pomocí Identity občana můžete žádost rovnou podat.

Kliknutím na tlačítko vás přesměrujeme na formulář Ministerstva práce a sociálních věcí. Tam se dozvíte více informací a po přihlášení pomocí Identity občana můžete žádost rovnou podat.

S žádostí o příspěvek vám osobně pomohou na nejbližší pobočce Úřadu práce. Tu najdete v seznamu včetně její otevírací doby.

Veškeré formuláře si zatím můžete projít doma, stačí kliknout na všechny informace.

Chcete pomoct s žádostí někomu blízkému?

Nejdříve si váš blízký bude muset založit elektronickou Identitu občana nebo datovou schránku, pomocí které pak může komunikovat se státem online. Žádost musí být vždy podaná prostřednictvím elektronické identity toho, kdo o příspěvek žádá. Není tedy například možné, aby vnuk žádal pomocí vlastní Identity občana za babičku nebo vnučka za dědečka.

Pokud váš blízký využívá internetové bankovnictví, tak bude nejjednodušším způsobem bankovní identita. S tou se lze stejnými přihlašovacími údaji přihlásit i do elektronických systémů státu. Aktuálně ji využívá sedm tuzemských bank (Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Moneta, Raiffeisenbank, FIO a AirBank).

Identitu občana můžete založit i osobně na nejbližší pobočce Czech POINT. Budete potřebovat občanku toho, pro koho se bude identita zakládat a mobilní telefon.

A co když internetové bankovnictví nemá? Pak si může stáhnout do chytrého telefonu aplikaci Mobilní klíč nebo si založit NIA Id.

Všechny možnosti přihlášení včetně podrobných návodů najdete na www.chciidentitu.cz.

Ve chvíli, kdy bude mít váš blízký elektronickou identitu, postupujete už podle návodů pro elektronickou žádost u jednotlivých příspěvků.

Pokud si nebudete vědět rady, stačí se obrátit na call centrum 800 77 99 00, kde vás celou žádostí provedou.

text

Všechny informace najdete na www.chciidentitu.cz 

Jaké další příspěvky nabízíme

Kromě výše uvedených příspěvků nabízíme i další. Podívejte se, s čím vším vám můžeme pomoci.